Vrijwel iedere autobestuurder heeft er wel eens mee te maken dat hij of zij toe is aan een nieuwe auto of om een andere reden het tijd vindt om zijn of haar auto te verkopen. Online heb je talloze mogelijkheden om jouw auto te koop aan te bieden. Je vult in de meeste gevallen bijvoorbeeld de merk, het model, het bouwjaar, de kilometerstand en de huidige staat van de auto in. Daarnaast upload je foto’s van je auto. Juist die foto’s zijn van cruciaal bij het verkopen van je auto. Goede foto’s kunnen je er niet alleen bij helpen je auto sneller, maar vaak zelfs voor een mooiere prijs te verkopen. Hieronder lees je meer over waarom foto’s belangrijk zijn voor het verkopen van je auto.

De eerste indruk

Om te beginnen is de eerste indruk die je maakt van groot belang. Deze beslist namelijk of de kijker verder scrollt of op jouw auto klikt en de rest van de foto’s en informatie bekijkt. Wanneer je eerste foto er dus meteen netjes en flitsend uitziet kan iemand direct onder de indruk raken. Als de rest van de foto’s dan ook dusdanig zijn gemaakt dat de auto goed in beeld is en dat alles er goed uitziet kan dit verdere interesse opwekken en kan deze kijker een potentiële koper worden. Dat de kijker een koper wordt en actie gaat ondernemen is immers het uiteindelijke doel natuurlijk. Als de eerste indruk dan slecht is wordt de kans meteen minimaal dat de aankoop nog doorgaat.

De focus op de auto

Wanneer je goede foto’s hebt van de auto trek je de focus van de kijkers en bezoekers naar de auto. Rotoview Studios is hierbij een uitstekend voorbeeld van hoe je je auto dusdanig in beeld kunt brengen dat de focus puur en alleen daarop ligt. De auto wordt bij Rotoview Studios immers dusdanig in een geschikte studio geplaatst dat er geen storende spullen aanwezig zijn op de achtergrond en om de auto heen. Hierdoor ziet men een nette en schone omgeving met de auto centraal. Dit kan een dusdanig goede indruk wekken dat mensen snel verder geïnteresseerd raken en eventueel contact met je opnemen voor de auto.