Zo min mogelijk moeite met een groot resultaat. Dat is waar tegenwoordig de voorkeur voor velen ligt. Als bedrijf wil je het je klanten ook zo makkelijk mogelijk maken zodat de ervaring van klanten met jouw bedrijf zo positief mogelijk blijft. In deze blog lees jij hoe jij dit kunt bereiken met een speciaal portaal voor klanten.

Zelf regelen

Voor klanten is het over het algemeen fijn dat zij hun zaken zelf op een eenvoudige manier kunnen regelen. Een overzichtelijke omgeving waar zij met al hun vragen terecht kunnen en andere zaken kunnen afhandelen. Hiermee maak je het niet alleen makkelijker voor de klant maar ook voor jezelf en kun je bijvoorbeeld meer aandacht focussen op andere belangrijke zaken.

Online klantportaal

Om de reis van de klant zo aangenaam mogelijk te maken, kun je gebruik maken van een online klantportaal. In dit portaal vind je een stukje selfservice waar de klant antwoord krijgt op veel gestelde vragen. Daarnaast wordt de klant op de hoogte gehouden van alles door middel van notificaties en kan er zelfs feedback worden gegeven zodat er altijd ruimte is voor verbetering om de klant zo tevreden mogelijk te houden.

Design

Afhankelijk van jouw wensen en huisstijl van je bedrijf kan het online klantportaal ingericht worden. Door middel van widgets kunnen hulpmiddelen of uitbreiding worden toegevoegd en kan het portaal worden samengesteld en vormgegeven worden zoals jij dit wilt.

Embrace biedt de mogelijkheid om zo’n klantportaal voor jouw bedrijf te ontwikkelen. Zij bouwen deze omgeving zodat deze klaar voor gebruik is. Eenmaal in gebruik kunnen eigen developers ook nog aanpassingen doen. Het klantportaal is namelijk eenvoudig te gebruiken door developers van buitenaf door de ‘Developer Friendly’ architectuur.

Toegankelijkheid

Het klantportaal is via verschillende apparaten te gebruiken. Voor zowel mobiel, desktop als tablet is de omgeving toegankelijk. Hierbij staat ook weer de ervaring van de klant centraal door het gemak in gebruik op verscheidene apparaten. Op het moment dat iemand even geen laptop of computer binnen handbereik heeft, is er altijd wel een mobiele telefoon in de buurt waar even snel iets op geregeld kan worden.